Sałatka dla młodości i wzmocnienia

Sałatka dla młodości i wzmocnienia

Sałatka to najlepsze sezonowe danie o tej porze roku, nieprawdaż? W tym momencie mamy „prosto z krzaka”;) – owoce i warzywa dosłownie pod ręką, a do tego smaczne, kolorowe i pełnowartościowe, po prostu idealne! Osobiście bardzo lubię sałatki, a zwłaszcza w lecie. Odpowiednio skomponowana sałatka może być w zasadzie każdym posiłkiem. Dziś przedstawię Wam jedną z moich ulubionych obiadowych sałatek. Pyszna, bardzo zdrowa, zbilansowana w swoim składzie, kolorowa, sycąca… Czego chcieć więcej od sałatki? Inspirowana kuchnią tajską, która trochę ostatnio zawróciła mi w głowie ;). Każdy składnik jest tu dobrocią dla naszego organizmu, skóry i cery. Pamiętaj zawsze o jakości produktów, których używasz tworząc cokolwiek w kuchni. To jeden z największych sekretów dobrej i zdrowej kuchni!

fot. Stefan Paszkowski

Składniki:

  • kilka młodych marchewek
  • biała rzodkiew lub rzepa jedna spora
  • mango 1 spore
  • prażone orzeszki ziemne bez soli, garść
  • nerkowce, garść
  • kolendra ( 1 doniczka)
  • pietruszka ( 1 pęczek)
  • sos sojowy (dobrej jakości)
  • pomidorki koktajlowe ( dwie garści)
  • szczypior
  • limonek 2-3
  •  3 cm imbiru
  • sól
  • czarny pieprz świeżo zmielony do smaku
  • papryczka chili jedna ( lub pół, jeśli nie lubisz zbyt dużej ostrości dań)
  • olej ryżowy
  • makaron ryżowy ( 1 opakowanie)
  • biały sezam (delikatnie upraż, do posypania)

fot. Stefan Paszkowski

Przygotowanie:

Marchewki i rzodkiew myjemy, obieramy i ścieramy na grubych oczkach. Pomidorki myjemy i kroimy na pół. Mango obieramy i kroimy w kostkę. Szczypior, kolendrę oraz pietruszkę myjemy i drobno siekamy. Orzechy podprażamy na sucho i siekamy. Imbir myjemy, obieramy i ścieramy na tarce. Wyciskamy sok z limonek. Makaron zalewamy gorącą wodą i odstawiamy na około 5-6 minut. Papryczkę chili myjemy przekrajamy wzdłuż i usuwamy ziarna(intensyfikują ostrość) następnie dość drobno siekamy. Sos do tej sałatki będzie się składał z oleju ryżowego, sosu sojowego, soku z limonek, papryczki chili i imbiru. Wszystkie te składniki dobrze jest wymieszać w miseczce zwykłą trzepaczką. Gdy makaron jest gotowy, odcedzamy go i chwilę studzimy. Kolejno do miski wkładaj: makaron, marchew, rzodkiew,  mango, zieleninę, orzechy i polej sosem. Sałatka gotowa! Pachnąca, aromatyczna i zabarwiona latem ;).

Smacznego i zdrowego dnia!

 

Sałatka tym lepsza im lepsze składniki fot. Stefan Paszkowski

Uściski,

U.

© 2015 - inspirujące kULInaria - jemto.pl - Theme by Themefyre