Owoce pod kruszonką (crumble bgl)

Owoce pod kruszonką (crumble bgl)

 

Sezonowe owoce zapiekane pod !zdrowo! słodką 😉 a’la kruszonką(bez mąki pszennej!) to idealny zamiennik ciasta, lekki deser, szybki deser i zdrowy deser lub dla niektórych np. pierwsze śniadanie do czarnej świeżo zaparzonej kawy lub zielonej jaśminowej herbaty. Wersja może być również bezglutenowa w 100%. U mnie  na pewno nie znajdziesz cukru, laktozy i będzie to lekka wersja wegańska, tak po prostu.

Składniki:

  • ulubione sezonowe owoce: truskawki, maliny, poziomki, porzeczki, brzoskwinie, borówki, jagody, czereśnie, jabłka itp.. w ilości 3-4 szklanki(umyte, pokrojone jeśli tego wymagają)
  • domowej roboty słodzidło z daktyli(namocz daktyle- po kilku godzinach odelj wodę i dokładnie je zmiksuj), melasa np. z karobu lub prawdziwy miód, ksylitol
  • mąka ziemniaczana- łyżeczka
  • spora łyżeczka cynamonu
  • olej kokosowy nierafinowany- do wysmarowania formy oraz około 90 g do kruszonki
  • płatki owsiane- 200g ( mogą być jak najbardziej bezglutenowe)
  • płatki jaglane- 150g
  • otręby owsiane ( mogą być bgl)- 100g
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczki zmielonego siemienia lnianego
  • bezglutenowy proszek do pieczenia,  bez fosforanów!

W misce połącz mąkę z płatkami, solą, proszkiem do pieczenia i wybranym słodzidłem. Dodaj olej kokosowy i  wszystkie składniki mieszaj widelcem lub ręką-ściskając, aż uzyskasz konsystencję małych okruchów. Owoce przełóż do miseczek lub naczynia do zapieknia, przykryj warstwą kruszonki i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni, piecz do momentu zezłocenia się górnej warstwy, ok. 25 minut. Podawaj na ciepło. Idealne z na chłodny nawet letni poranek do espresso lub zielonej dobrej herbaty.

No to jemy 😉

© 2015 - inspirujące kULInaria - jemto.pl - Theme by Themefyre