Rollsy w wersji wege

Rollsy w wersji wege

Jak cudownie, że warzywa możemy podawać na miliony sposobów o tej porze roku. U nas ostatnio króluje leczo, różne potrawki z sezonowych warzyw w których staram się łączyć kuchnie z całego świata, zupa z cukinii, ciasto z cukinii, domowe lody bez cukru i mleka, zdrowe koktajle nawadniające i nasycające oraz rollsy ( bądź też a’la tortille, naleśniki gryczane z warzywnym nadzieniem, niby 😉 pity..itp). Rollsy są super, możesz zawinąć do środka co tylko chcesz i lubisz. To w czym zawijasz zależy również od Twoich preferencji, czy to będzie papier ryżowy, tortilla z pełnego ziarna, ogórek, grillowana cukinia, naleśniki gryczane lub domowa a’la pita bez glutenu. Są wbrew pozorom szybkie w przygotowaniu i są świetnym posiłkiem przy upałach i do tego zdrowym, oraz pożywnym.

Do rolowania potrzebujesz:

  • czerwona papryka
  • żółtka papryka
  • 1-2 ogórki
  • kalarepa
  • cukinia
  • kilka małych ogórków kiszonych
  • kilka liści ulubionej sałaty (może być rzymska, karbowana lub masłowa, rucola)
  • kilka rzodkiewek
  • 2 marchewki
  • pęczek szczypiorku
  • kiełki fasoli mung
  • pęczek pietruszki lub kolendry
  • wysokiej jakości ser kozi lub ser wegański ( ja uwielbiam http://www.serotonina.com.pl/)
  • ulubiona oliwa ( u mnie ostatnio króluje olej lniany to warzyw i twarogów wszelakich) lub słodki sos z chili
  • ewentualnie ulubione pesto, pasta lub po prostu hummus;)
  • papier ryżowy, naleśniki gryczane, domowe pity (bezglutenowe): wybierz opcje najlepszą dla siebie

Wszystkie warzywa, których mamy zamiar użyć jako nadzienia musimy pokroić w jak najcieńsze słupki. Jeśli używasz sera to w zależności od tego w jakiej jest on formie albo go cieniutko kroisz albo rwiesz na małe kawałeczki. To w co zwijamy musimy uprzednio przygotować. Jeśli ma to być papier ryżowy trzeba go namoczyć kilka minut w ziemnej wodzie. Jeśli chcesz zrobić rollsy, które przypominają tortille to najlepszym zamiennikiem będą naleśniki gryczane z gryki białej, niepalonej. Przepis znajdziesz tutaj http://jemto.pl/2017/12/nalesniki-bezglutenowe/. 

naleśniki gryczane

Inną alternatywą dla pszennej tortilli są cudowne i zdrowe pito-placki 😉 (mojej wielkiej inspiracji) Iwony Zasuwy (https://www.smakoterapia.pl/2012/08/wytrawne-pity-z-kaszy-jaglanej-pito-placki/ )

lub domowe placki tortilli z mąki z pełnego przemiału lub mąki owsianej. Ja początkowo bazowałam na tym przepisie, ale zamieniłam mąkę pszenną na owsianą;) :  http://vegazone.blox.pl/2013/11/Jak-zrobic-domowa-tortille.html  Wyszły super! Innym pomysłem jest długi świeży ogórek pokrojony w cienkie plastry wzdłuż lub cukinia(może być grillowana lub delikatnie zblanszowana). Gdy już wybierzesz w czym schowasz przygotowane warzywa i ser, pesto, etc..  to pamiętaj, że ilość nadzienia musi stanowić około 1/3 placka nie więcej. Wtedy lepiej się roluje i wychodzą zgrabne rolki. Możesz delikatnie polać oliwą warzywa, które są przygotowane do nadzienia i przyprawić odrobiną dobrej soli (np. kłodawskiej), czarnym świeżo zmielonym pieprzem. Placki możesz także posmarować ulubionym smarowidłem roślinnym, wtedy rollsy są bardziej wilgotne. Gdy już je wszystkie zawiniesz, pokrój je na małe kawałeczki typu np. sushi lub przekrój jeden duży rolls na pół, ale po skosie, wtedy również będą się ładnie prezentować. Możesz je maczać w ulubionych domowych sosach i dipach. Jest to obiad idealny na upalne lato.

 

Smacznego i przyjemnego dnia!

U.

© 2015 - inspirujące kULInaria - jemto.pl - Theme by Themefyre