Smoothie piernikowe na ciepło

Smoothie piernikowe na ciepło

Zimowa aura w pełni, więc bardzo ważną sprawą jest rozgrzewanie się od środka. Już nie raz dzieliłam się z Wami różnymi pomysłami tutaj lub na facebooku. Jednym z moich ulubionych jest właśnie ten: smoothie piernikowe, wielokrotnie już modyfikowana receptura.  Idealny napój na zimowy poranek. Mocno rozgrzewa, pobudza i daje energetycznego kopa. Mam przetestowane dwie wersje bezglutenową i glutenową, więc dla każdego coś zdrowego 😉

Składniki:

  • 400g ugotowanej kaszy jaglanej/ lub 8 domowych pierniczków
  • 2 średnie banany (niedojrzałe)
  • 4 łyżki płatków owsianych (nie musisz dodawać)
  • 2 łyżeczki domowej przyprawy korzennej do pierników ( utartej w moździerzu)
  • 2 łyżeczki miodu lipowego
  • 2 szklanki mleka ryżowego bez cukru lub owsianego
  • kopiasta łyżeczka oleju kokosowego

Wszystkie składniki, poza miodem zalewamy ciepłym mlekiem i miksujemy na gładki koktajl. Miód dodajemy na samym końcu. Ja zwykle dodaję jeszcze szczyptę chili. Smoothie wychodzi dosyć gęste, jeśli wolisz uzyskać bardziej płynną konsystencję dodaj trochę więcej ulubionego mleka roślinnego. Smoothie najlepiej pić ciepłe. Można je podawać posypane pokruszonymi pierniczkami.

 

Inspirujące świątecznie,

KUlinaria

© 2015 - inspirujące kULInaria - jemto.pl - Theme by Themefyre