Placek z płatków owsianych z jabłkami (fit & wegan)

Placek z płatków owsianych z jabłkami (fit & wegan)

Szybkie pachnące jesienią ciasto to właśnie poniższy placek. Prosty, szybki, w 100% roślinny i na pewno dietetyczny. Jak to się mówi: „potrzeba matką wynalazku”, więc przyszli goście i baaardzo chcieli coś mojego zdrowszego i słodkiego zjeść, a u mnie pustki. Po chwili placek już był w piekarniku, ponieważ jabłka, płatki owsiane i orzechy są u mnie zawsze.

z sosem truskawkowo-malinowym słodzonym daktylami

Składniki:

  • 2 szklanki pełnoziarnistych płatków owsianych
  • 1,5 szklanki ciepłej wody
  • ok. 1/4 szklanki orzechów włoskich lub migdałów
  • 1/4 szklanki żurawiny
  • 1/4 szklanki wiórków kokosowych
  • szczypta soli
  • ok.pół szklanki oleju z orzechów lub z oliwek
  • 10 startych lub zmiksowanych jabłek ( wierzch)
  • starta skórka cytryny ( na wierzch)
  • cynamon (do jabłek na wierzch)
  • łyżeczka esencji waniliowej; ( do ciasta)

Wymieszaj wszystkie składniki ciasta, oprócz oliwy, w misce i odstaw na około 30 minut. Przygotuj sobie foremkę np. 20/30 cm lub taką aby ciasto miało grubość około 2 cm. Po tym czasie dolej olej i wymieszaj ( lub delikatnie zagnieć ciasto). Gdy je wyłożysz nie ugniataj zbytnio ;). Na wierzch wyłóż starte jabłka wymieszane z cynamonem i skórką cytryny. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 175 stopni. i piecz ok. 1 godziny.

Ciasto idealne z dobrym naparem jesienno-zimowym, jogurtem naturalnym z dobrą małą czarną.

Przyjemnego dnia,

U.

© 2015 - inspirujące kULInaria - jemto.pl - Theme by Themefyre